هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

اعتبار ۱۵۰ میلیارد‌تومانی در راه بیمارستان حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۶۰۶۲۵
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
اعتبار ۱۵۰ میلیارد‌تومانی در راه بیمارستان حاشیه شهر مشهد
پیگیری برای پرداخت اعتبار ۱۵۰‌میلیارد‌تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه به بیمارستان ۵۴۰‌تخت‌خوابی حاشیه شهر مشهد که تأمین بودجه برای ساخت آن به کلاف سردرگمی تبدیل شده بود، خبر خوشی است که حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با شهرآرا اعلام می‌کند؛ اعتباری که قرار است به‌زودی پرونده این بیمارستان را از بلاتکلیفی درآورد و دست‌کم به راه‌اندازی بخش اورژانس آن منتج شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پیگیری برای پرداخت اعتبار ۱۵۰‌میلیارد‌تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه به بیمارستان ۵۴۰‌تخت‌خوابی حاشیه شهر مشهد که تأمین بودجه برای ساخت آن به کلاف سردرگمی تبدیل شده بود، خبر خوشی است که حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با شهرآرا اعلام می‌کند؛ اعتباری که قرار است به‌زودی پرونده این بیمارستان را از بلاتکلیفی درآورد و دست‌کم به راه‌اندازی بخش اورژانس آن منتج شود.

آغار ماجرای این بیمارستان پرحاشیه -که بار‌ها به صدر اخبار رسانه‌ها آمده است، اما هنوز خبری از تکمیل آن نیست- به سال ۹۵ برمی‌گردد که کلنگ این بیمارستان در مراسمی با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق کشورمان، به‌صورت ویدئو‌کنفرانسی به زمین زده شد.

زمان اتمام پروژه با ۴۸‌هزار مترمربع زیربنا و برآورد هزینه ۲۷۰‌میلیارد‌تومانی، چهار سال در نظر گرفته شده بود، اما نبود بودجه این پروژه را زمین‌گیر کرد، تا‌جایی‌که وزارت بهداشت نیز در سال ۹۷ اعلام کرد که بودجه‌ای برای تکمیل این پروژه ندارد و گره ساخت بیمارستان ۵۴۰‌تخت‌خوابی شهرک شهیدرجایی مشهد کورتر از قبل شد. این در حالی است که شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این بیمارستان موجب افزایش دسترسی مردم آن مناطق برای رفع نیاز‌های درمانی خود می‌شود.

توافق وزیران بهداشت و راه‌و‌شهرسازی برای تأمین ۵۰‌درصد هزینه ساخت بیمارستان با تأمین زمین از سوی راه‌و‌شهرسازی و تأمین بودجه از طریق سرمایه‌گذار چینی از جمله سناریو‌هایی بود که برای جبران خلأ نبود بودجه بیمارستان حاشیه روی میز قرار گرفت و البته خیلی زود پرونده آن بسته شد. سرانجام به دستور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰‌تخت‌خوابی حاشیه شهر مشهد در ۲۹ آبان‌ماه سال‌۱۴۰۰ آغاز شد.

«تزریق اورژانسی بودجه، نیاز بیمارستان حاشیه مشهد» عنوان تیتری بود که شهریور‌ماه پارسال در روزنامه شهرآرا چاپ شد و محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، در پاسخ به شهرآرا پیشرفت فیزیکی پروژه را با توجه به اعتبارات، در مرحله فونداسیون دانست و از لزوم تسریع در تخصیص اعتبار این بیمارستان که مصوبه سفر پارسال ریاست‌جمهوری به مشهد بود و شهرداری مشهد پروانه ساخت آن را رایگان صادر کرده بود، گفت و افزود: «سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات روند خاصی دارد که موجب طولانی شدن پروژه‌‎ها می‌شود.» باوجود‌این به‌تازگی علی رحیمی، مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۳۰‌درصدی فاز اول این پروژه خبر داده بود.

اولین فاز، راه‌اندازی بخش اورژانس

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اینکه برای پیشبرد کار این بیمارستان سعی شده است علاوه‌بر اعتبارات دولتی از مشارکت خیران نیز استفاده شود، اظهار کرد: خوشبختانه کار در مسیری قرار گرفته است که چراغ کارگاه پروژه خاموش نمی‌شود. تلاش بر این است که بتوانیم فاز‌به‌فاز ساخت بخش‌های بیمارستان را اجرا کنیم. اولین فاز نیز راه‌اندازی بخش اورژانس این بیمارستان است.

«برای راه‌اندازی این بخش تلاشمان این است که از بخش‌های مختلف کمک بگیریم. در حال پیگیری وعده پرداخت مبلغ ۱۵۰‌میلیارد‌تومانی مسعود میرکاظمی، رئیس سابق سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور، برای راه‌اندازی بخش اورژانس بیمارستان حاشیه شهر هستیم.» این بخش از سخنان پژمانفر نیز از باز شدن گره ساخت این بیمارستان حکایت دارد.

دریافت بودجه در سریع‌ترین زمان

او معتقد است زمانی که اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شود، خیران برای حمایت از این بیمارستان مهم و بزرگ پای کار می‌آیند.
پژمانفر خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا این مبلغ در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت شود تا کار روی زمین نماند. البته اکنون نیز بخشی از کار در حال انجام است و پیشرفت خوبی نیز داشته است.

رئیس کمیسیون اصل‌۹۰ مجلس، مشهد را دچار کمبود جدی در حوزه درمانی (که مهم‌ترین بخش آن کمبود تخت‌خواب بیمارستانی است) دانست و افزود: از بعد انقلاب تاکنون دو بیمارستان بزرگ قائم (عج) و امام‌رضا (ع) به بیماران ارائه خدمت می‌کنند و نتوانسته‌ایم بیمارستان بزرگی را برای ارائه خدمات به مردم راه‌اندازی کنیم. این موضوع شاید خیلی خوشایند مسئولان نباشد، اما جای گلایه دارد.

پژمانفر راه‌اندازی پروژه بیمارستان ۵۴۰‌تخت‌خوابی در شرق مشهد را در‌همین‌راستا خواند و گفت: این بیمارستان در ابتدای شهرک شهید رجایی که در‌واقع از مناطق محروم شهر مشهد است، در دستور‌کار قرار گرفت که در صورت بهره‌برداری می‌تواند پاسخگوی نیاز درمانی یک‌میلیون‌و‌۳۰۰‌هزار نفر از جمعیت حاشیه‌نشین شهر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->